Onderweg naar Adelaide

8 februari 2017

Wat het beginpunt van ons outback avontuur had moeten worden is inmiddels alweer bijna 2 maanden ons thuis geworden. Onderweg naar Adelaide komen we er achter dat onze bus olie lekt. K*t!! En dat terwijl we net een nieuwe distributieriem en onderhoudsbeurt hebben gehad. Verder rijden vertrouwen we niet, want met nog ruim 7000 km te gaan door de woestijn en in de meest afgelegen gebieden van Australië eerst maar meteen door een garage laten checken. Dit heeft ook bijna een week geduurd en konden ondertussen de stad Adelaide verkennen. Komen er uiteindelijk achter dat er op 2 plaatsen een lek zit en dat de injectiepomp waarschijnlijk kapot is en de totale reparatie kosten is het ons niet waard om nog meer geld en risico in de bus te steken. We vinden in Adelaide wel een mooi strand waar we op de parkeerplaats gratis kunnen overnachten en genieten ondanks deze tegenslag elke dag weer van dit geweldige plekje langs de kust. Ook zit er een gezellige pub die elk weekend live muziek heeft en we leren al snel een aantal mensen kennen die hier ook al een tijd staan. Met de kerstdagen voor de deur besluiten we tot begin januari hier te blijven en gaan maar eens rond zoeken naar werk. We hadden binnen in 1 dag al 2 banen gevonden en beginnen eerst bij een kersen farm voor 6 dagen. We komen terecht bij een klein familie bedrijf en kunnen zelfs gratis bij hun overnachten op hun terrein. In tegenstelling tot de paprika farm waren ze hier super aardig, mochten werken wanneer we wilden al was het maar 3 of 4 uurtjes per dag. Het betaalde ook nog goed en het werk was helemaal niet zwaar. Helaas hadden ze geen douche op de farm, dan maar wassen met een emmer koud water voor een aantal dagen.
Kerstavond staan we weer bij het strand en heeft Nadine lekkere sushi's gemaakt. 'S avonds gezellig naar de pub met een aantal andere backpackers die we hier hebben ontmoet.
Met kerst was het hier dus 40 graden en hebben we lekker gezwommen in de zee. Weer eens wat anders dan kerst in Nederland.
Na de kerst beginnen we bij een waterpark wat echt de makkelijkste baan vd wereld is. We moeten dus een beetje op de kinderen letten dat ze bijv niet met ze 10-en tegelijk van de glijbaan gaan, ze wel 110 cm of groter zijn en of ze wel eerst hun grasvoeten afspoelen in het voetenbad voordat ze in het water springen. Lekker zomerbaantje!!
NYE vieren we uiteraard bij het strand met een groepje andere backpackers. We drinken gezellig wat, gaan naar de pub en genieten van het vuurwerk. Yeahhh het is alweer 2017 wat gaat dat toch snel. Het ene moment heb je het gevoel dat je snel terug naar Nederland wilt en een maand later is dat gevoel weer weg en maken we weer nieuwe plannen. We besluiten dus ook een nieuw en beter baantje te zoeken en weer hebben we al snel geluk, want binnen een week werken we allebei in de Coca Cola fabriek voor 5 dagen per week waar we de labels van flesjes mixdrankjes moeten controleren en waar nodig dichtplakken.
Het is 19 januari, tijd voor een feestje want Nadine is jarig. We doen een lekker drankje bij het strand en gaan einde vd middag naar de bioscoop. Daarna bestellen we een lekkere grote kan sangria en we eten 's avonds gezellig wat bij een Thai restaurant. Hmmmm missen we wel hoor het eten uit Azie.
Het werk bij de Coca Cola is echt super simpel en een echt paradijs voor backpackers werk. Wij zijn dus de eerste backpackers die daar werken en dat vind iedereen wel interessant en komen dus regelmatig een praatje met ons maken. We werken 7 uurtjes per dag van 7 tot 14 en hebben de middag dus lekker vrij. Werk kan je het eigenlijk niet noemen en het lijkt meer op een knutsel middag maar ons hoor je niet klagen. We krijgen ook nog eens een goed uurloon, we kunnen er elke dag gratis douchen en onbeperkt drinken en slush ice. De fabriek zit op zo'n 20 minuten rijden van ons vaste stekkie aan het strand maar helaas heeft de ranger ons al 2x gewaarschuwd dat we hier niet meer mogen overnachten. We gaan nog wel elke dag naar het strand maar rijden dus regelmatig s' avonds de woonwijk in om ergens anders te slapen.
We maken hier in Adelaide ook nog de Tour Down Under mee en gaan uiteraard ook nog een keer live een etappe bekijken. Op 26 januari is het hier Australia day, de nationale feestdag en zijn we vrij. We gaan de stad in voor de parade, muziek en genieten einde vd avond van het vuurwerk.
Zodra we klaar zijn met het werk voor CocaCola verkopen we onze bus en gaan we nog 1 of 2 weken de outback in, want we kunnen hier natuurlijk niet vertrekken zonder dit gezien te hebben. See you later!!