The Outback

16 maart 2017

Het CocaCola werk zit er op en we hebben besloten om onze bus te verkopen en verder te gaan met onze reis. En toen die ook daadwerkelijk verkocht was, kon het avontuur weer beginnen! We huren een camper en vertrekken naar onze laatste bestemming in Australië, de outback en de beroemde rots ULURU (Ayers Rock). Het is een lange reis van wel 3 dagen en ruim 1600km door niemandsland voordat we bij Uluru aankomen. Onderweg zien we voor het eerst wilde emu's, stoppen we bij een zout vlakte en bezoeken we Coober Pedy. Dit is een plaatsje waar veel mensen een huis onder de grond hebben, aangezien het in de outback in de zomer wel 50 graden kan worden. De mensen leven hier voornamelijk van de Opal mining. We bezoeken een Opal museum en zien hoe de mensen onder grond leven. We hebben lang uitgekeken naar deze dag, dat we voor het eerst de rots Uluru zien! Deze rots is echt een icoon van Australie dus ook echt iets wat we gezien moeten hebben voordat we Australie verlaten. We verblijven 3 nachten op een camping en zien Uluru op elk moment van de dag. We doen ook een zonsopkomst trekking op een kameel wat erg leuk was. 'S Middags tijdens een wandeling (10 km) rond om Uluru zien we elk stukje van de rots en 's avonds genieten van de zonsondergang. Ook maken we een wandeling bij kata tjuta dit zijn andere bekende rotsen in de woestijn. Deze rotsen zijn net zoals Uluru zo speciaal, omdat er altijd aboriginals hebben geleefd, dit stuk land is nog steeds van hun en een soort van heilige bestemming. De laatste outback stop is een bezoek aan de Kings Canyon waar we ook weer een prachtige wandeling maken. Na de outback ervaring vertrekken we weer terug naar de bewoonde wereld. We doen de terug weg in 2 dagen aangezien je hier helemaal gek kan worden van de vliegen die het blijkbaar lekker vinden om  in je neus, oren en mond te vliegen en onderweg niks bijzonders meer te zien is.
Als we weer in een groter plaatsje zijn bedenken we wat we de laatste 5 dagen gaan doen. We rijden een gedeelte van Flinders Range en Clare vale met veel groene wijngaarden. Daarna doen we de York Peninsula dit is een route langs de kust met stranden die zeker zo mooi zijn als in Azie. Genieten voor de laatste keer van het Australische landschap, zee en de rond springende kangoeroes. We willen onze laatste dagen in Australie ook echt Australisch afsluiten dus houden we nog een BBQ langs het strand en eten de laatste avond een grote steak. We nemen toch een beetje met pijn in ons hart afscheid van Australie. We hebben hier zoveel gezien, gedaan en beleefd. De mensen zijn ontzettend gastvrij en vriendelijk alleen al daarom raden wij iedereen aan om naar Australie te gaan!
No Worries mate!

1. M.M. Storm - Verhoeff:
    20 maart 2017
    Globetrotters zou opa gezegd hebben. Jeetje 51.749 km achter de boeg en zo te lezen nog heel wat te gaan.Mooie foto's en leuke beschrijving weer. Veel plezier in Bali bij Marlinde. Ik kijk uit naar de volgende verhalen en foto's. xx
  2. George Verhoeff:
    20 maart 2017
    Inmiddels alweer 20 maanden bezig met de wereld te verkennen. hoop dat Zuid-Amerika ook weer een paar mooie reisverslagen zal opleveren.
  3. Ger Bouten:
    20 maart 2017
    Prachtige verhalen van jullie gehad over Australie , ben nu al benieuwd naar jullie ervaringen in Zuid-Amerika !! Hoe zuid gaat dat worden ? Veel plezier terug op Bali en in Thailand .
  4. Cco:
    20 maart 2017
    Wauw zo jaloers op jullie mooie verhalen en foto's. Volgens mij komen jullie nooit meer terug :)
  5. Astrid:
    21 maart 2017
    jullie verblijf in Australië was echt bijzonder , zo fascinerend , afwisselend en ook qua werken .Jullie hebben daar alweer 10 maanden geleefd,had niet gedacht dat jullie daar zo lang zouden vertoeven
    l
  6. Anja:
    Prachtig gewoon !
    Nog veel plezier bij de familie en in Thailand
    en dan…..real life hug ! yeeeaaahh
  7. Marian Benitez:
    21 maart 2017
    Dat is gewoon grandioos. Super fantastisch . Ik heb niet genoeg woorden om jullie uitleggen hoe vind, gevonden van jullie reizen , fostos en aventuren. en nog meer emoties hebben jullie gedeeld . Dank jullie wel.
  8. Melissa:
    12 april 2017
    Leuk verhaal weer en ik zal zeker een keer naar australie gaan. Lees nu zoveel positieve verhalen van jullie dat ik dat zeker een keer gezien moet hebben :).Wel minder van die vliegen :-S.