Laatste 3 weken Azië

5 mei 2016

Na een goede vlucht komen we weer aan in Bali en nemen een taxi naar het huis van Marlinde en Dave in Seminyak waar we de komende 3 weken mogen verblijven. Het voelt echt een beetje als thuiskomen. De eerste dagen doen we helemaal niks en chillen lekker thuis bij het zwembad. Via Marlinde regelen we een scooter voor maar €40,- voor 15 dagen wat echt super goedkoop is. Het is inmiddels vrijdagmiddag dus gaan we gezellig een weekendje weg met z'n vieren. We rijden via de night market van Sanur naar Candidasa waar we na hard onderhandelen 2 mooie bungalows krijgen met zwembad aan het strand. Heerlijke plek. Na een lekker ontbijt en een ochtendduik in het zwembad rijden we verder langs de kust naar een mooi strandje waar we lekker ff chillen. We vervolgen onze route langs de kust naar Amed wat populair is vanwege de goede duikspots. We regelen wederom 2 mooie kamers met zwembad en uitzicht op de zee voor een mooie prijs. Na een lekkere lunch en van het zwembad genoten te hebben gaan we naar een duikshop om 2 duiken voor de volgende dag te regelen. 'S avonds neemt Dave ons mee uit eten en genieten we van spareribs met patat. Super lekker!!
Zondag ochtend gaan we duiken met z'n vieren. Dave heeft maar 1x eerder gedoken en had uiteindelijk een eigen gids en wij met Marlinde een gids. De duiken waren super en we zien barracuda's, schildpadden, reef sharks, sting ray's, hoop andere grote en mooie vissen en mooi koraal. Dit waren 2 geslaagde duiken en een lekker "weekendje weg" :-)
Na het weekend pakken we een klein rugzakje in en gaan we lekker 2 dagen op de scooter toeren richting Ubud. In de omgeving slapen we in 2 mooie guesthouses  en touren we lekker rond naar oa de rijstterrassen.
Het is 27 April dus dat betekend feest (verjaardag van Vincent) en van koning pils. Hier in Seminyak organiseert een kroeg met Nederlandse eigenaar een Holland party en dansen we op de Hollandse hits en drinken we Heineken bier.
Stephan heeft al lang de wens om een vulkaan te beklimmen en op de top de zonsopkomst te kijken. Na al 2 vulkanen/bergen geskipt te hebben is het nu toch echt tijd. Nadine was nog niet helemaal zeker maar Stephan weet haar toch over te halen. We (stephan) kiest de hoogste vulkaan van Bali, Mount Agung met 3140 meter. We huren transport en een gids en worden om 24:00 uur al opgehaald. Na 2 uur rijden en nog steeds nog niet geslapen te hebben beginnen we aan de klim. Het is stijl en zwaar en word ook steeds zwaarder. Nadine voelt zich zwaar klote en heeft last van der knie, maar met decibel sounds uit de ipod en op wilskracht gaat ze toch door. Na 3 uur en ruim 1000 meter hoger sluiten we uiteindelijk aan bij een ander groepje die besluit te stoppen op 2300 meter. Na overleg blijft Nadine hier en de gids maakt een kampvuur zodat ze warm blijven. Onze gids zegt dat het op normaal tempo nog zo 1,5 a 2 uur naar de top is en dat de zonsopkomst er niet meer inzit. Stephan wil door en staat te popelen om naar de top te gaan en gaat dus alleen met de gids verder. Ze sprinten echt omhoog en doen het moeilijkste, stijlste en zwaarste stuk in 50 minuten, Stephan haalt zelfs de uitgeputte gids in die 5 minuten onder de top echt ff extra rust nodig had. Eenmaal boven helemaal gesloopt maar gelukkig nog net op tijd voor de zonsopkomst. Geweldig!!!
De tocht naar beneden is heel zwaar en de vermoeidheid werkt ook tegen. Eenmaal weer beneden (startpunt op 1400 meter) kunnen we elkaar weer in de armen vallen en  feliciteren met deze prestatie en o wat hebben we daarna heerlijk geslapen.
Zaterdag avond gaan we gezellig met z'n vieren uit en beginnen in de Skygarden waar je voor maar €8,- pp 4 uur lang onbeperkt kan eten en drinken. De drankjes smaakte goed en het eten was ook lekker. Dit is tevens een grote discoteek dus de voetjes gingen later ook nog van de vloer. Wederom een gezellige avond!! We sluiten af bij de Bounty discoteek. De rest van onze Bali tijd bestaat vooral uit chillen, zwemmen, strandjes bezoeken, lekker eten en drinken (net vakantie) en we zoeken de belangrijke dingen voor Australië uit.
We hebben inmiddels ruim 35.000 km afgelegd en hebben in 103 verschillende accomodaties geslapen.
Deze ruim 9 maanden Azië zijn echt voorbij gevlogen en we hebben genoten van elk moment!! De ervaringen het gevoel en momenten zijn soms moeilijk te beschrijven, maar blijven voor altijd in onze gedachten.
Inmiddels zijn we wel weer toe aan iets nieuws en kijken uit naar ons Australië avontuur (we vliegen over 7 uur). See u down under !!

1. Chantal (CCO):
    5 mei 2016
    geweldig! ben echt jaloers!!! nu op naar skippie!
  2. Astrid:
    5 mei 2016
    van bodem oceaan tot top van vulkaan .wat een in- en ontspannend samenzijn.
  3. George Verhoeff:
    5 mei 2016
    Wat een mooie afsluiting van jullie rondreis door Azië. Fijn dat jullie de laatste weken zoveel support kregen an Marlinde en Dave. Veel succes met de belevenissen in Australië en het vinden van een geschikte Camper voor de rondreis daar.
  4. Marlinde:
    6 mei 2016
    Het is stil in huis....
  5. Roel:
    6 mei 2016
    Geniet er lekker van samen. Stefan, ik hoop dat je nog iets hebt kunnen zien van Feyenoord vorige week :-)
  6. Jannie klein:
    10 mei 2016
    Wat een ervaring weer fijn dat jullie zo genoten hebben hoop voor jullie dat Australië ook zo bevalt groetjes leen en Jannie