Paradise Cambodia

6 november 2015

Sihanoukville is de badplaats van Cambodja waar we een aantal dagen verblijven om bij te komen. We kwamen hier 's avonds aan dus meteen maar een restaurantje opzoeken voor een snelle hap. We zagen al snel een soort eetcafe met live muziek en toen we eenmaal zaten en eens goed om ons heen gingen kijken bleek dat we in een soort van boordeel terecht zijn gekomen met een hoop westerse 60+ mannen en jonge Cambodjaanse vrouwen. Het eten en de muziek was voor de rest goed maar daarna toch maar snel een normale tent opgezocht. Het stadje en het strand hier stelt niet veel voor maar 's avonds is het gezellig met lekkere BBQ restaurants en leuke kroegjes waar je voor een paar euro goed kan eten en drinken. Het is full moon dus dat betekend feest, helaas was er nog geen officiële full moon party aangezien het hoofdseizoen pas is begonnen maar we hebben wel goed gefeest in 1 van de strandtenten. Vanuit Sihanoukville nemen we de boot naar het paradijs en bounty eiland van Cambodja Koh Rong Sanloem. Hier slapen we 4 nachten in een bungalow op het strand. Na een klein uurtje varen komen we aan en alles klopt, echt super mooi hier. Wit strand en heldere warme zee alsof je in een warm bad stapt. De bungalow was ook helemaal perfect en goed afgewerkt zodat we 's nachts geen last hadden van muggen of andere insecten. Dit is ook een leefgebied van de toekan en het einde van elke dag kwamen er een stuk of 5 gedag zeggen en zaten ze in de bomen rondom onze bungalow. Voor de rest is er niks te doen op het eiland en de dagen bestaan vooral uit slapen, eten, zwemmen, snorkelen, chillen, nog meer zwemmen, eten, spelletje en slapen. Na 5 dagen helaas afscheid moeten nemen van deze droom plek en gaan we weer richting de hoofdstad Phnom Penh waar we 1 nacht bijven om de reis richting noord Cambodja te breken. Volgende dag weer verder met een mooie busrit naar het plaatsje Kratie aan de Mekong rivier om de bijna uitgestorven irrawaddy dolfijnen te spotten. Dit zijn zoetwaterdolfijnen waarvan er nog maar enkele tientallen leven. Op straat regelen we een tuktuk en na een uurtje touren langs de Mekong door kleine dorpjes met traditionele Cambodjaanse huisjes zijn we aangekomen bij de plek waar deze dolfijnen leven. We regelen een bootje voor het komende uur en al na 5 min varen zien we de eerste dolfijnen voorbij zwemmen. Er zitten zeker wel 10 dolfijnen die zich vaak boven water laten zien. Deze dolfijnen zijn niet zo speels zoals de zeedolfijnen zijn maar zeker net zo leuk om te bekijken en van te genieten. Na 3 weken Cambodja is het weer tijd om naar een nieuw land te gaan. Wij vonden Cambodja een leuk land om te bezoeken met Siem Reap als de leukste stad en het eiland Koh Rong Sanloem was echt super mooi. Mensen zijn aardig en hebben mede dankzij het toerisme een inkomen maar er heerst nog wel een hoop armoe en helaas zijn er nog te veel werkende (straat) kinderen. Tot snel en op naar Laos!

1. Froukje:
    9 november 2015
    Geweldig! Heerlijk om te lezen weer!
    Ik hoop dat jij net zo geniet van onze verslagen als wij van de jouwe ;-)
  2. Madelon Verhoeff:
    9 november 2015
    wat een droombestemming is dit, kan haast niet mooier. Fijn dat jullie er zo van genieten.Groetjes vanuit een druilerig Rotterdam
  3. Agnes bakker:
    9 november 2015
    Iedere keer weer een verrassing jullie beleveringen spannend zo reis.Ga zo door !!groetjes agnesenalfred
  4. Leigh:
    Hey Stephan & Nadine,

Mooie verhaal weer, geniet ervan genieten wij nog van echt Hollands weer
  5. Chantal (CCO):
    11 november 2015
    weer een leuk verhaal! erg leuk om iedere keer weer te lezen
  6. José:
    11 november 2015
    De verhalen heb ik tot nu ontvangen via Leonie!! Ik vind t geweldig. Ik geniet van jullie verhalen! Nog veel plezier en reisgenot.groet. José
  7. Vince:
    12 november 2015
    As usual weer een heel leuk verhaal met bijbehorende fotoreeks! Blijf jullie volgen en ben benieuwd naar jullie avonturen in Laos.