Stranden, chillen en schildpadden op Lombok & de Gili's

21 maart 2016

We zijn weer even overgegaan op onze backpackers style en pakken vanuit Bali de public ferry voor €2,50 pp naar Lombok. Na 4 uur varen aangekomen in de haven waar we een busje regelen naar de badplaats Senggigi. Hier slapen we bij een Nederlandse vrouw die hier al 11 jaar een homestay heeft. We betalen nog geen €12 per nacht incl ontbijt. Kamer is wel zonder airco met koude douche maar dat was deze keer niet erg met die hoge temperaturen (airco had wel lekker geweest). We huren ook gelijk een scooter voor de komende 3 dagen zodat we lekker kunnen rondtoeren. Rebecca en Erwin hebben vanuit Bali de fastboat genomen en zitten in een mooi resort op maar een paar minuten afstand. S'avonds eten we heerlijk Indonesisch bij 1 van de straattentjes.
De volgende dag rijden we naar het noorden en chillen we bij mooie rustige strandjes. 'S avonds spreken we af met Rebecca en Erwin en vinden een leuk eetcafe met live band waar we tot diep in de nacht gezellig hebben zitten borrelen. De volgende dag met een halve kater toch maar weer op pad en bezoeken we het waterpaleis. Was eigenlijk te warm dus snel via de KFC (kater voedsel) door naar het strand. De laatste dag in Senggigi rijden we in 1,5 uur naar het zuiden en bezoeken onderweg een traditioneel Sasak dorpje. Hier krijgen we een korte rondleiding en zien we hoe ze hier vroeger en tegenwoordig sommigen nog steeds leven. We rijden door naar Kuta Beach waar we een duik nemen en heerlijk lunchen. Daarna langs de kust via de mooie bergroute naar selong blanak beach waar we lekker kunnen zwemmen en chillen. Weer aangekomen in Senggigi kunnen we nog net genieten van de zonsondergang en drinken we s'avonds weer gezellig een drankje met Rebecca en Erwin.
Het is tijd voor het volgende paradijsje en vertrekken vroeg richting de haven. Hier pakken we de publicboat en varen in 15 minuutjes naar het eilandje Gili Air. We slapen in een mooie bungalow met zwembad op een paar minuten van het strand. Hier gaan we gelijk snorkelen en gaan opzoek naar schildpadden. Nadine had snel geluk en later Stephan ook. Super gaaf om zo dichtbij deze mooie dieren te kunnen zwemmen. Water is ook super helder en warm en naast de schildpadden ook veel mooie vissen gezien. S'avonds eten we bij een BBQ restaurantje op het strand en besteld Stephan een verse red snapper met rijst en groente, te lekker gewoon. Er heerst hier trouwens op Gili Air een heerlijk laidback sfeertje en hoor je overal Bob Marley door de speakers. Heerlijk ontspannen. De volgende dag pakken we vroeg de publicboat naar Gili Meno. Hier is het wat stiller en hangt er een andere sfeer maar het strand is wel super mooi. We chillen lekker met ze vieren op het strand en snorkelen voor de kust. Nadine had het geluk weer een schildpad te zien. Eind vd middag gaan we met z'n tweeën naar de andere kant van het eiland waar we een strandtent vinden met laidback sfeer en Bob Marley muziek. Heerlijk genieten we van de zonsondergang, bintang, coconut juice en geweldig eten. Gelukkig hadden we een zaklamp op onze mobiel, want het was echt pikkedonker op de weg terug naar onze bungalow. De volgende dag weer vroeg op naar het laatste eiland, Gili Trawangan. Er is op de Gili's geen gemotoriseerd vervoer, je moet dus lopen, met de paard en wagen of een fiets huren. We huren 4 fietsen voor de komende dagen en rijden bepakt met onze backpack naar het resort waar we 3 nachten verblijven in een mooie bungalow. Het resort ligt direct aan het strand en we kunnen gebruik maken van 2 zwembaden, bubbelbad, pooltafel en tafeltennis. Ook hebben we iedere ochtend een heerlijk ontbijtbuffet met westerse en Aziatische gerechten. Rebecca en Erwin verblijven hier ook en de dagen bestaan vooral uit zwemmen, snorkelen met schildpadden, eten, chillen en genieten. We zijn ook nog wezen duiken, maar dit was een driftduik in een sterke stroming en hebben dus niet echt kunnen genieten. We vlogen echt door het water en passeren 5 schildpadden. Ook zien we nog onze eerste wilde haai, een reef shark(je).
Het is ook tijd voor onze wensballonnen die we al vanuit Seminyak meedragen. Nadat Rebecca en Erwin de eerste de hemel in sturen was het aan ons de beurt, nu maar hopen dat de wens uitkomt. De laatste avond samen chillen we heerlijk op het strand met een drankje en genieten van de zonsondergang en eten we onder het genot van een live band een lekker hapje. De volgende ochtend fietsen Rebecca en Erwin mee naar de haven waar we de speedboot terug naar Bali pakken. Gelukkig zijn onze backpacks een stuk minder zwaar, want Rebecca en Erwin nemen een hoop souvenirs van ons mee terug naar NL. We nemen afscheid en kijken terug op een leuke tijd samen!! 'S avonds hebben we afgesproken met Marlinde en Eva (zus en nichtje van Stephan) en eten we gezellig een hapje bij een restaurantje in Seminyak. Heerlijk om in deze laatste 4 weken zoveel familie en vrienden te hebben gezien. We nemen afscheid en spreken af elkaar snel weer te zien :-)
Volgende dag gaat de wekker om 5 uur voor de vlucht naar de Filipijnen waar we de komende 30 dagen zullen verblijven. Allebei erg verkouden beetje grieperig en Stephan met lichte koorts hebben we het gered tot aan Manila. Tot snel !!!

1. Chantal (CCO):
    leuk verhaal weer!
  2. Madelon Verhoeff:
    25 maart 2016
    Dat was weer genieten, heerlijk relaxed de wereld verkennen. Mooi dat jullie je dromen kunnen laten uitkomen. Mooie foto"s ook weer. Veel plezier op de Filipijnen en beterschap.
  3. Astrid:
    25 maart 2016
    Leuk dat je schrijft " het volgende paradijsje" en over "wensbalonnen" Wij wensen jullie een gezond reis vervolg
  4. Froukje:
    25 maart 2016
    Wauw! Ziet er wederom supermooi uit en ik ben dan ook nog steeds stinkend jaloers. Ik wil dat ook! (voor een week of drie dan) Leuk om steeds weer van jullie te lezen en ook weer erg mooie foto's. Met de volleybal zijn we je ouders weer tegengekomen, dus als het goed is heb je van je moeder ook super mooie foto's hahaha van ons gekregen ;-) met allicht een toelichting via Skype?!?
    Veel plezier op de Filipijnen en we kijken uit naar jullie volgend reisverhaal!
  5. George Verhoeff:
    25 maart 2016
    Leuk dat jullie Marlinde vaak gezien hebben op Bali en op de valreep ook nog even Eva daar ontmoet hebben. Veel plezier met het volgende traject.
  6. Jannie klein:
    25 maart 2016
    Weer een super verhaal en wat doen jullie veel super gr van ons
  7. Ger Bouten:
    26 maart 2016
    Dat was toch weer puur genieten ; heerlijk verhaal. Maak er op de Filipijnen ook maar weer een pracht feest van .
  8. Marlinde:
    28 maart 2016
    Gelukkig komen jullie snel weer Nasi Goreng bij me eten! Geniet van de San Miguel Light! xxxx
  9. Vince:
    28 maart 2016
    Relaxxx... en nu weer door naar de Filipijnen..... Jullie doen in een half jaar waar anderen een heel leven over doen!!! HAVE FUN!
  10. Melissa:
    1 april 2016
    Echt weer leuk om jullie verhaal weer te lezen. :)