Ff op en neer naar Sydney

16 september 2016

We hadden al een tijdje het plan om naar het dance festival Defqon1 in Sydney te gaan. 1 klein probleempje is dat we dan op 16 september in Sydney moeten zijn en we dus nog 2100 km moeten rijden en nog een hoop willen zien.
We rijden naar Cape Hillsborough waar we een mooie wandeling maken door de heuvels en langs de kust. De volgende dag staan we vroeg op (5:30) zodat we de kangaroo's en wallabies bij zonsopkomst kunnen spotten op het strand. Gelukkig, het vroeg opstaan werd beloont en we hebben ze over het strand zien springen. We rijden deze dag nog door naar Eungella nationaal park waar we platypus kunnen zien, maar helaas hadden we geen geluk en niet gezien.
Als je zegt 1770 denk je aan een jaartal, dat klopt maar dit is ook echt het enige plaatsje ter wereld met de naam als cijfers. Plaatsje 1770 is dus vernoemt naar captain James Cook en zijn bemanning die hier in 1770 aan wal kwamen en een bezoek kon natuurlijk niet ontbreken. We maken een mooie wandeling langs de kust en stoppen bij 2 mooie uitzichtpunten. We kopen 's middags 2 porties patat en krijgen echt een zak voor 6 personen en chillen nog ff op het strand en kijken naar de surfers in de zee.
Onze volgende stop is Bundaberg waar we een rondleiding nemen door de Ginger Beer fabriek. Dit is dus geen bier (vroeger wel tot wel 11% alcohol) maar een soort van frisdrank. Leuke rondleiding met kleine proeverij na afloop waar we worden verleid om toch maar een aantal flesjes te kopen. Voor de verandering maar weer ff lunchen bij een mooi strandje, een free camp zoeken, wijntje (goedkoop pak wijn) drinken en een camping maaltijd bereiden, heerlijk genieten en reizen zo in Australië.
We rijden door richting het zuiden, richting Sydney, maar na het kleine voorproefje bij de Whitsundays willen we nu toch wel echt walvissen van dichtbij zien. Het is nu dus het perfecte seizoen, want er komen ieder jaar rond de 16.000 walvissen vanuit Antarctica naar de oostkust van Australië om baby's te krijgen. We stoppen bij Hervey Bay en regelen een walvissen tour. Dit is 1 van de beste plek ter wereld om deze dieren te kunnen zien, omdat ze hier op hun terugreis naar Antarctica 1 a 2 weken stoppen om te rusten en te spelen. We regelen een tourtje en hebben geluk, want we zien echt meer dan tientallen walvissen, vooral moeders (tot wel 16 meter) met baby's (tot wel 6 meter). De kapitein is uit op meer actie en ziet verder op zee een grotere groep uit het water springen en spelen en we komen snel dichterbij. Eenmaal daar worden we getrakteerd op een kleine voorstelling. De walvissen slaan met hun vinnen op het water, maken koprollen en springen zelfs uit het water. Helemaal geweldig en we hebben weer een leuke middag!!!
We rijden de volgende dag verder naar Glass  House Mountain en genieten van een mooi uitzicht. We hebben inmiddels alles ten noorden van Brisbane gezien en rijden de laatste 1100 km naar Sydney lekker rustig aan in 3 dagen. We nemen wel de minder toeristische route (country side, heuvels en bergen) door het binnenland, want na het festival rijden we weer terug naar Brisbane om daarna terug langs de kust richting Sydney te gaan.....snappen jullie ons nog ;-)
Alles voor een goed feestje dus nu eerst ff lekker knallen op Defqon1!!!!!

1. Astrid:
    16 september 2016
    goed zeg dat jullie "dieren kijken" zo een succes werd NU op geluidstoer
    op het Defqon1 festival.
  2. M.M. Storm - Verhoeff:
    16 september 2016
    dat is nog eens een leuke manier om naar een festival te gaan. Op alle fronten zeker de moeite waard. Have fun
  3. George Verhoeff:
    17 september 2016
    Fijn dat jullie die camper hebben om die grote afstanden in Australië te overbruggen. veel plezier.
  4. Nicolet:
    20 september 2016
    Hebben jullie de camper gekocht? Hoor van velen sat dat de goedkoopste manier is...voor vertrek weer door verkopen?
    Met kerstmis net als Francis en Charlotte in Townsville voor een big family meeting . Have fun sweeties...je bent maar een x jong
  5. Marlinde:
    21 september 2016
    Waarom ook niet? Hoe was het festival? Gaan jullie nog wel terug richting Brisbane om Wendy en Geoff te zien? Geniet!! Ennuh.... Bali is om de hoek he ;-)
  6. Angèle:
    29 september 2016
    Weer schitterende foto's en leuk verhaal. Geniet ze maar en groeten van
    Angèle en Cock