We zijn weer onderweg!!!

5 september 2016

Het is inmiddels weer tijdje geleden na onze laatste blog, maar we leven nog hoor!! Na 9 weken te hebben gewerkt hebben we lekker kunnen sparen en zijn de nieuwe plannen voor de komende maanden gemaakt. (En voor de mensen die zich afvragen of we hier willen of blijven wonen is het antwoord nee, we komen weer terug naar Nederland, de vraag is alleen nog ff wanneer) Het working hostel/camping waar we de afgelopen weken verbleven beviel goed en hebben een hoop nieuwe mensen leren kennen. Op zaterdag avond gingen we lekker naar de bios of stappen in de lokale pub. Vooraf natuurlijk wel gezellig eten met z'n allen, hamburgers en curry worst met de Duitsers of noodles en rijst met de Aziaten. Ja het farmwork was zwaar maar de gezelligheid van de mensen waar we dagelijks mee omgingen maakten het uiteindelijk toch een leuke tijd.
Het is tijd om onze verdiende dollars uit te gaan geven en rijden terug naar Cairns voor een duiktrip in het great barrier reef. We doen deze dag 3 duiken en zien een aantal mooie grote vissen en mooie stukken reef. Dit is wel het grootste reef ter wereld maar wat wij ervan hebben gezien helaas niet het mooiste. Toch kijken we terug op een leuke duikdag.
Stephan had al een tijdje het plan om een skydive te gaan doen en hoe leuk is het om Nadine over te halen om mee te gaan. We rijden op een regenachtige dag richting mission beach met de gedachte de skydive voor de volgende dag te gaan regelen. Eenmaal aangekomen begon na een harde regenbui de zon weer te schijnen en zag de lucht weer blauw, perfecte middag dus om voor je lol uit een vliegtuig te springen. De crew had ons inmiddels ook al omgepraat en voordat we het wisten zaten we in zo'n klein vliegtuigje op ruim 4 km hoogte. Na korte instructies ging Stephan eerst, benen over de rand en gaan. We maken beide een freefall van 60 seconde met zo'n 220 km/h, echt helemaal geweldig. Het gevoel is waanzinnig en moeilijk te beschrijven. We vonden het beide jammer de parachute open ging (niet dat we dood willen hoor) en de freefall voorbij was, want we willen stiekem nog wel een keer. We genieten al hangent nog ff van het prachtige uitzicht en landen weer veilig en heel op het strand. Helemaal top!!!
We rijden weer verder richting het zuiden en stoppen bij Airlie Beach. Dit is een populaire backpackersbestemming en een goede uitval basis om de whitsundays (1 van de mooiste stranden vd wereld) te bezoeken. We boeken een dagtour oceanrafting en knallen met een 700 pk sterke powerboat over het water en gaan eerst op 2 mooie plekjes snorkelen. We varen verder en zien in de verte 2 walvissen. Een moeder met baby die steeds in en uit het water springt. Nadine helemaal happy natuurlijk!!
We stoppen en gaan lunchen op Whitehaven beach, super mooi wit strand met glasheldere blauwe zee. Heerlijk genieten. Daarna lopen we naar Hill Inlet viewpoint en genieten we van het geweldige uitzicht. Terug knallen we weer met de powerboat over het water en maakt de kapitein een aantal donuts en racen we de haven van Airlie Beach weer binnen. 'S avonds eerst lekker hapje gegeten in het backpackers restaurant en daarna gezellig stappen met nog een aantal backpackers. De volgende dag wel met een kater richting de supermarkt voor een family pak hamburgers, broodjes en cheddar cheese, want hoe lekker is het om dan naar een strandje te rijden, bijna op het strand te kunnen parkeren, gebruik maken van de elektrische bbq en lekker te chillen en dat allemaal voor free. Heerlijk gewoon deze Ozzie style!!!

1. Chantal (CCO):
    10 september 2016
    Super tof! En leuk dat jullie weer naar NL komen!
  2. M.M. Storm - Verhoeff:
    Hi Stefan en Nadine,
    Leuk om weer iets van jullie te horen. Weer bizar leuke dingen ondernomen en inmiddels al bijna 40.000 km verder. Ben heel benieuwd wat jullie volgende reisdoel is. Vanavond gezellig lekker tapa's eten met Marlinde, George Vincent, Marni en MMMM in Rotterdam.
    Knuffel en goeie reis. xx
  3. George Verhoeff:
    10 september 2016
    Leuk om, naast alle informatie en foto's via de Whatsapp, ook weer dit reisverslag met foto's te zien. groetjes aan Wendy en Geoff als jullie bij hen zijn
  4. Agnes en alfred bakker:
    gelukkig weer verder reizen ;wij lezen :t graag
  5. Astrid:
    11 september 2016
    weer echt opwindende belevenissen na jullie flinke werkperiode.
  6. Rudi:
    11 september 2016
    Wat een prachtig verhaal weer ,
    heb er van genoten ,leuk om te horen dat het gooed gaat met jullie,nog een fijne reis
  7. Ger Bouten:
    12 september 2016
    Niets dan verwondering en bewondering !!! Even skydive gedaan : we stappen in zo'n klein vliegtuigje en hupsekee , we hangen in de lucht !. Ik zou m'n vuile broeken niet meer kunnen tellen. Geniet zolang het kan en wie weet : tot ziens in Holland !
  8. Melissa:
    16 september 2016
    Leuk verhaal weer en super tof dat jullie zijn gaan skydiven. Wel blij dat jullie gewoon weer naar NL komen :-), kan niet wachten hihi. Nu nog eerst lekker genieten samen van de leuke dingen dien julle nog willen doen. knuffel xxx