Firework en chillen in Brisbane

16 oktober 2016

We waren ergens in Sydney gebleven, na Defqon een kater en een goede dag rust rijden we naar Blue Mountain National park. Het park en de fantastische uitzichten doet ons denken aan de (wat we van foto's kennen) grand canyon, maar dan groener. We blijven hier uiteindelijk 2 dagen, rijden rond en maken een aantal korte wandelingen. 'S nachts is het hier dus ijskoud en tegen het vriespunt dus snel maar weer onze weg richting het Noorden vervolgen en we rijden in 2 dagen naar het zonnige Brisbane.
Hier logeren we een week bij de nicht van Stephan en haar man (Wendy en Geoff). Ze hebben echt een super appartement midden in het centrum met een fantastisch uitzicht op de stad en de brug en worden verwelkomd met een lekker dinner en drankje. Wendy en Geoff laten ons een aantal mooie plekjes van Brisbane zien en we rijden naar een mooi viewpoint vanwaar je mooi over de stad uitkijkt. De volgende dag verkennen we zelf de stad en het doet ons denken aan Rotterdam zo met de hoge gebouwen het water en de brug. In het weekend is het feest River Fire Festival en hebben Wendy en Geoff een party georganiseerd bij hun thuis voor zo'n 100 vrienden en kennissen. We ontmoeten ook Charlotte (de achter nicht) van Stephan die hier 2 maanden stage loopt in het ziekenhuis van Brisbane. We genieten van een mooie vuurwerkshow en dansen daarna nog lekker op de muziek van de DJ.
We ontmoeten op een avond ook weer het Duitse stel Nick en Malina die we in Ayr tijdens werk hebben leren kennen en op uitnodiging van Wendy en Geoff eten we gezellig met z'n 6-en de heerlijke risotto maaltijd die Nadine heeft gemaakt. De volgende dag neemt Wendy ons en Charlotte mee naar Tamborine Mountain wat een Hollands dagje uit wordt, want 's middags eten we een patatje oorlog met frikadellen, kroketten en bitterballen met als toetje oliebollen en dropjes. Lekkerrrrrr!!!!
Helaas heeft onze auto een lek in de olie van de stuurbekrachtiging en moeten we een reparatie laten uitvoeren. Gelukkig binnen een dag weer gemaakt en we verlaten voorlopig Brisbane en toeren een beetje rond in de omgeving. We kijken op een avond de NRL (national rugby league) final in een Irish pub in een Australisch dorpje en slapen die nacht op de pub parkeerplaats for free. Wat een gastvrijheid!!
We gaan ook 3 dagen naar Dreamworld/whitewater world aan de goldcoast. Dit is een soort Disneyland, sixflags, Tikibad en diergaarde Blijdorp in 1 en dus 3 dagen lang genieten van vette achtbanen en het waterpark.
We kunnen met onze 3 dagenpas ook de hoogste toren van Australië binnen en genieten op 322 meter hoogte van het fantastische uitzicht en een drankje. We zien zelfs walvissen vanuit deze hoogte voor de kust uit het water springen. Geweldig gewoon.
Daarna chillen we nog een week op en bij relaxte strandjes tussen Brisbane en Byron Bay en zien hier weer regelmatig walvissen en dolfijnen op zo'n 100meter vanaf het strand uit het water springen, ongelofelijk vet gewoon. Ook zien we een dikke python van zo'n 2 meter, en een Australische man pakt hem gewoon op en gaat er een soort van mee knuffelen, haha gekke Ozzie. In Byron Bay slapen we weer een keer in een privé kamer van een guesthouse en genieten we van een lekker hapje en drankje in het kleine centrum van dit toch wel te toeristische surfers / hippie dorpje.
We zijn vrijdag weer terug gekomen in Brisbane en spreken af met Charlotte, Nick en Malina voor een gezellig avondje uit bij een gezellige bar met live band. Zaterdag genieten we weer van goede live muziek en lekker eten bij de Eat Street met Wendy en Geoff. Vandaag hebben we nog een BBQ met Charlotte, Wendy en Geoff en maandag vliegen we 's ochtends vroeg naar New Zealand voor een maand waar we allebei erg veel zin in hebben!!!! Tot in New Zealand!!!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Leigh:
    Hi guys,

Wederom een mooi verhaal en mooie foto's,ik heb gelijk zin in vakantie
  2. Carola Bakker:
    16 oktober 2016
    Hi! Wat grappig om nu tussen jullie fantastische reisverhaal ook mijn dochter Charlotte in het verhaal te vinden en op de foto te zien... Veel plezier op New Zealand! Is Australië nu helemaal "klaar en gedaan"? Hartelijke groet!!
  3. Odette:
    16 oktober 2016
    Wat een fantastische ervaringen. Geweldig. Ik benieuwd of jullie straks weer gewoon in ons kikkerlandje landen of..
    Voor nu lekker blijven genieten, wij genieten op afstand een beetje mee.
  4. George Verhoeff:
    16 oktober 2016
    Brisbane weer een totaal andere stad dan Townsville. Geweldig dat Wendy en Geoff jullie, net zoals Ineke en Peter in Townsville, zo veel hebben laten zien en verwend. Veel plezier in Nieuw Zeeland.
  5. Madelon Verhoeff:
    16 oktober 2016
    Dat is nog eens een knallend en spetterend afscheid van Australië, Geweldig. Nu op naar nieuwe belevenissen in Nieuw Zeeland. Heel veel plezier daar.
  6. Astrid:
    17 oktober 2016
    wat een fijne belevenissen in Brisbane
  7. Marlinde:
    17 oktober 2016
    Hoi Steefie and Nadine!

Wat een leuk verhaal weer! En al die familie! Jullie zijn nooit eenzaam volgens mij! Geniet van Nieuw Zeeland en ik hoop dat het weer meezit!

Tot snel (hopelijk ;-))

Kus Zus xx
  8. Anja:
    18 oktober 2016
    Lieverds, wat prachtig weer allemaal !
    Die walvissen, hoe geweldig is dat dan. Hopelijk wordt Nieuw-Zeeland ook
    weer super.
    En Nadine; wat is je haar lang ! Mooi hoor, staat je prachtig.
    Dikke knuffel xxx
  9. Jannie Klein:
    18 oktober 2016
    Weer een mooi verhaal en mooie foto's zijn jullie niet ziek geworden van al die Hollandse snacks hoop dat jullie nog een hoop mooie dingen mogen beleven geniet er nog maar lekker van en ook leuk dat jullie nog wat familie tussendoor bezoeken grote Jannie en Leen
  10. Angèle:
    23 oktober 2016
    Weer mooi reisverhaal! Wat een belevenissen toch, en leuk dat jullie Wendy, Geoff en Charlotte ontmoet hebben. Veel plezier nog in Nieuw Zeeland.
  11. Melissa:
    31 oktober 2016
    Super leuk verhaal met hele leuke en mooie foto's :). Nadine je hebt je eigen haarkleur weer helemaal weer terug zo te zien, en ziet er echt heel mooi uit schat.