Russia here we are!!

7 augustus 2015 - Sint Petersburg, Rusland

Dobre Den! (Goede middag)

Onze eerste stop SINT PETERSBURG! Na een moeilijk afscheid op Praag airport van de ouders van Nadine gaat het eindelijk beginnen! De vlucht vanuit Praag naar Sint Petersburg verliep erg goed met lekkere hapjes en drankjes aan boord, onze eerste kennismaking met de Russen is zeer aangenaam, maar we moesten nog aankomen en door de douane. En verrassend werden we door de douane beambte ook lachend te woord gestaan. Tijdens het wachten in de rij viel het Stephan op dat er op zijn visum Stefan stond. Oohh jeej naam verkeerd gespeld(zie foto) dit zorgde voor extra zenuwen toen hij het hokje in moest. Gelukkig kwam hij daar lachend en met een stempel weer uit. Door de reisorganisatie is een transfer geregeld naar het hotel helaas had die verkeerde vluchtinfo waardoor wij nog 1,5 uur op het vliegveld hebben zitten wachten. Wij zijn allebei rustig gebleven, geen stresss we hebben tenslotte vakantie. Na wat zoek werk en telefoontjes zijn wij uiteindelijk naar het hotel gebracht, waar wij de afgelopen dagen lekker hebben geslapen en gegeten. Onze eerste indruk van Sint Petersburg is een moderne stad, schoon met heel veel Japanners. Savonds kan je overal lekker aanschuiven voor een drankje, ook staan er overal in de stad bandjes te spelen erg gezellig dus. Wij hebben veel mooie gebouwen gezien. (Zie fotos). De laatste dag worden wij om 22 uur opgehaald en naar het trein station gebracht, in de nachttrein naar Moskou!

Moskou:
In de trein delen we onze coupé met een Russische moeder en haar zoon deze zijn erg vriendelijk alleen kunnen niet echt een gesprek voeren, omdat ze geen Engels spreken, gelukkig snurken ze niet dus dat is al een voordeel. Na een lange bijna slapeloze nacht komen we aan in Moskou. Er is weer een transfer geregeld, deze meneer staat netjes te wachten op het perron. We worden deze keer naar een homestay gebracht. We komen aan bij Vladimir(nee, niet Poetin) een gezellig knus huisje waar we een kamer krijgen. Vladimir probeert een praatje met ons te maken in het Russische/engels erg grappig met gebaren en tekeningetjes, een soort party & co. Vandaag lekker een relax dag gehouden, aankomende dagen gaan wij Moskou verkennen! Jullie horen ons snel weer!

1. Nicolet:
    7 augustus 2015
    Zn achternaam is ook al zo bijzonder . Heel veel fun in Russia.
  2. George Verhoeff:
    7 augustus 2015
    Leuk om jullie eerste bericht op deze site te lezen.
    jullie zullen wel blij zijn dat ze voor de reis naar China geen Fyra treinen gebruiken.
  3. Reinette Monhemius:
    7 augustus 2015
    Heee hij doet het ziet er prima uit. Genieten maar weer!!!!!
  4. Jannie Klein:
    7 augustus 2015
    Gelukkig is het goed gekomen nu maar genieten de groetjes daar en veel plezier
  5. Joyce K.:
    7 augustus 2015
    Leuk dat jullie gekozen hebben voor een homestay en niet alleen hotels. Zo leer je de bevolking veel beter kennen. Lijkt me alleen wel spannend waar je terecht gaat komen.
    Benieuwd naar het volgende verslag!
  6. Astrid:
    8 augustus 2015
    wat een schrik met die fouten in voor - en achternaam op
    zijn visum,wat een opluchting dat hij zijn stempel kreeg.
    Herkenbaar dat communiceren met gebaren en tekeningetjes
    daar zullen jullie steeds bedrevener in gaan worden .
    Sfeervol die bandjes en dan ook zelf de prachtige gebouwen zien in het echt een indrukwekkende ervaring.fijne belevenissen
  7. Leigh:
    8 augustus 2015
    Super leuk om te horen dat jullie het naar je zin hebben,zo te lezen is alles goed geregeld nu nog ff je Russies oppoetsen
  8. Elsbeth Veenis:
    8 augustus 2015
    Geweldig om op deze manier de reis van jullie een beetje mee te mogen maken. Geniet ze
  9. Justin:
    8 augustus 2015
    Spannend allemaal, gelukkig hebben jullie alle tijd! Proost! Ik hou jullie in de gaten ;-)
  10. Marlinde:
    10 augustus 2015
    Zo leuk om dit allemaal te lezen en al die mooie foto's te bekijken! Hebben jullie ook een nieuwe camera voor deze reis gekocht? Ik volg jullie op de voet hoor xxxx
  11. Carola Bakker:
    10 augustus 2015
    Zo de kop is er af: dit waren alvast leuke eerste dagen! Begint het al te wennen dat jullie alle tijd hebben?
  12. Froukje:
    11 augustus 2015
    Dobre Den!
    Super van jullie te lezen. Jullie avontuur klinkt echt al als een hele ervaring en dan is de reis nog maar net begonnen! Jullie komen vast nog meer geweldige en aardige mensen tegen. Ook vast nog weleens tegenslag, maar als het bij even wat wachttijd blijft hahaha... dan doe je gewoon een extra tukkie! Veel plezier verder!
  13. Angèle:
    16 augustus 2015
    Leuk reisverhaal. Spannende tijden in Rusland, Sint Petersburg
    lijkt mij ook erg mooi! Ook mooie foto's! Genieten jullie maar
    van alle moois en indrukken op deze reis.